Pengajian Islam: Kelebihan umat rasulullah menurut pandangan Nabi Adam

Disebutkan bahwa Nabi Adam A.S telah berkata, "Sesungguhnya Allah telah memberikan kepada umat Muhammad empat kemuliaan yang tidak diberikan kepadaku:

  • Taubatku hanya diterima di kota Mekah, sementara taubat umat Nabi Muhammad diterima di sebarang tempat oleh Allah .
  • Pada mulanya aku berpakaian, tetapi apabila aku berbuat durhaka kepada Allah , maka Allah telah menjadikan aku telanjang. Umat Muhammad membuat durhaka dengan telanjang, tetapi Allah memberi mereka pakaian.
  • Ketika aku telah berdurhaka kepada Allah , maka Allah telah memisahkan aku dengan isteriku. Tetapi umat Muhammad berbuat durhaka, Allah tidak memisahkan isteri mereka.
  • Memang benar aku telah durhaka kepada Allah dalam syurga dan aku dikeluarkan dari syurga, tetapi umat Muhammad durhaka kepada Allah akan dimasukkan ke dalam syurga apabila mereka bertaubat kepada Allah .

Comments

Popular posts from this blog

SAMPAIKANLAH KEPADA PARA WANITA

Al-Quran Online Lengkap Artinya, Cara Membaca, Huruf Arab dan Suara